UE4 as Wwise integration engine plug-in UE4 Wwiseインテグレート エンジンプラグインとして #UE4#UE4Study#Wwise

こんばんわ~AZStoke(エーゼットストーク)です。
以前WwiseのLauncerを使用してUE4にインテグレートする方法を記載しました。
これはゲームプラグインとしてのインテグレート方法で、VisualStudioを使用してプラグインを導入したりなど行う場合はエンジンプラグインとしてインテグレートしなけらばなりません。ゲームプラグインとエンジンプラグインを両方同期させることはできないみたいですのでそれを踏まえてインテグレートしてくださ~い!!
ではエンジンプラグインとしてのインテグレート方法をご説明していきます。
まずはWwiseLauncerからUnrealEngineのタブで画像のDownload Wwise Integration to use as engine pluginでエンジンプラグインのファイルをダウンロードしてください。
事前にVisualStudioはインストールしておく必要があります。
個人での使用はVisualStudioCommunityでいいです。
以下URLです。
https://www.visualstudio.com/downloads/?wt.mc_id=o~msft~mscom~jpvs2015

Good evening ~ AZStoke.

I mentioned how to integrate to UE 4 using Wwise Launcer before.

This is an integration method as a game plug-in, and it is necessary to integrate as an engine plug-in when installing plug-ins using VisualStudio. It seems that you can not synchronize both the game plug-in and the engine plug-in so please integrate it based on that! It is!

I will explain the integration method as an engine plug-in.

Please download the engine plug-in file from the WwiseLauncer to the UnrealEngine tab with the image Download Wwise Integration to use as engine plugin.

You need to install VisualStudio in advance.

For personal use, it is good with VisualStudioCommunity.

Below is the URL..

https://www.visualstudio.com/downloads/?wt.mc_id=o~msft~mscom~jpvs2015

ボタンを選択すると以下のダウンロードページに飛びます。
使用するWwiseバージョンとUnrealEngineバーションを合わせてください。
ダウンロードボタンを押しましょう。

If you select the button you will jump to the download page below.

Please match the Wwise version to be used with the Unreal Engine version.

Let's push the download button.

ダウンロードすると以下の画像のようなファイルがダウンロードできていることが確認できます。

After downloading, you can confirm that the file like the following image can be downloaded.

ダウンロードしたファイルをWwiseのフォルダごとUE4のエンジン内にD&Dします。
以下の画像がコピペした後のものです。

D & D the downloaded file inside the engine of UE 4 with each folder of Wwise.

It is after the following image has been copied.

C++のUE4プロジェクトを作成しましょう。
VisualStudioと同期するためです。作成すると勝手にVisualStudioが開くでしょう~

Let's create a C ++ UE4 project.

It is for synchronizing with VisualStudio. Once created, VisualStudio will open arbitrarily

VisualStudioがGames以外のEngineもVisualStudioで設定されておりその中に先ほどD&DしたWwiseのファイルが入っているのが確認できます。
追加してビルドする際はこちらに入れていくイメージです~

It is possible to check that VisualStudio has a Engine other than Games set up in VisualStudio and that there is a file of Wwise that D & D was in.

When adding and building it is an image to put in here ~

プロジェクトを立ち上げてAudiokineticが追加されていてインテグレートが完了してます。
これでエンジンプラグインとしてインテグレートされました。

We started the project, Audiokinetic has been added and integration is completed.

It is now integrated as an engine plug-in.

最後にプロジェクト設定でWwiseのPathを設定することでどのWwiseプロジェクトとこのUE4プロジェクトが紐付いているのかの設定を行うことができます。
Finally, by setting Wwise's Path in the project setting, it is possible to set which Wwise project is linked with this UE 4 project.

完了です。
これで心置きなくプラグインの追加ができますね~

accomplished.

With this I can add plug-in without worry ~



P.S.
平日が本業で忙しくなってきたんですよね~
休んでUE4触っていたいです!!
もっともっと勉強しなきゃ
本業が邪魔になってきたなw

翻訳

平日が本業で忙しくなってきたんですよね~

休んでUE4触っていたいです!!

もっともっと勉強しなきゃ

本業が邪魔になってきたなw


Heijitsu ga hongyō de isogashiku natte kita ndesu yo ne ~ yasunde UE 4 sawatte itaidesu! ! Motto motto benkyō shinakya hongyō ga jama ni natte kita na w

Weekday is getting busier with our main business, is not it ~

I want to take a break and touch UE 4! It is!

I have to study even more

The core business has become an obstacle

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