UE4 Animationサウンドの陥りやすい2重鳴りの解消方法 Animation How to eliminate double ringing that  #UE4#UE4Study#Wwise

こんばんわ~AZStoke(エーゼットストーク)です。
今日はアニメーションに音つける際に起きる問題点とその解消方法についてご説明致します。
デフォルトのグレイマンで今回の説明をしたいと思います。
グレイマンの初期のモーションを見てみると歩きと走りがブレンドしているのがわかります。これは2つのモーションを同時に流してその比率によって間を補間するような仕組みになっています。

以下の画像のようにブレンドの具合が設定され、コントローラーの傾け具合を紐付けてブレンド値が変わるようになっています。

Good evening ~ AZStoke.

Today I will explain the problems that arise when making sounds on animation and how to solve them.

I would like to explain this time with default Greyman.

Looking at the initial motion of Greyman, you can see that walking and running are blending. It is structured to distribute two motion at the same time and interpolate by the ratio.

As shown in the image below, the condition of the blend is set, and the blend value changes so that the degree of tilt of the controller is linked.


モーションで音を再生する際によく使用するのがモーションにビットを打つことです。
ここでそのまま走りと歩きのモーションにビット打ってみましょう。

以下はWalkとRunに足音を当てました。

What you often use to play sounds in motion is to put a bit on motion.

Let 's try a bit for running and walking motion here.

The following footsteps were made on Walk and Run.


ゲームを起動すると2つのモーションが同時に再生されているため音が2重なりしてしまいます。どうしたら~助けて~となるでしょうw

私も昔なりました。知ったら一瞬ですけどねw

ブレンドのアセット内にあるAnimationNotifiesHighest Weighted Animationを選択しましょう。これはブレンド率が高いものを有効にするというもので走りモーションの比率が高いと走りで設定した音のビットが有効になり、歩きモーションのビットは無効になります。


When you start up the game, the two motions are played at the same time, so the sounds will overlap. How can I help you ~

I also became old. If you know it for a moment but w

Let's choose Highest Weighted Animation with AnimationNotifies in the asset of the blend. This is to enable those with a high blend ratio. If the ratio of running motion is high, the bit of the sound set by running will be valid and the bit of walk motion will be invalid.


以上です。

That's all.

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