AZStoke Connect Wwise and UE4 First「GameSync GameParameter(RTPC)」#UE4#UE4Study#Wwise

Good evening ~ AZStoke.

From today I would like to explain Wwise and Ue 4 a bit longer! It is!

I think that they are in order of disagreement, but there are places where it is convenient and where to know

I will explain it in order of thinking.

Toward people who are considering using Wwise and UE 4 to create games

I will try to try to become a document.

This time is about GameParameter of "GameSyncs".

The GameParameter in Wwise is a parameter that can be received with a Float value.

For example, I think that it is easy to understand that you can receive player's HP as GameParameter and use it for various sound effects.

Everything with the following marks can be changed with that parameter.

It is amazing ~ Chinami This is quite a fraction of it. There are marks in various places! It is! Please excite while watching it

こんばんわ~AZStokeです。
本日から少し長めにWwiseとUe4を説明していきたいと思います!!
順番バラバラかと思いますが、便利なところや知っといた方がいいところなどを
思いつく順番でご説明していきます。
ゲームを制作する上で、WwiseとUE4を使用することを考えている人達に向けた
ドキュメントになるよう心がけようと思います。
今回は「GameSyncs」のGameParameterについてです。
WwiseでのGameParameterというのは、Float値で受け取ることができるパラメーターです。
例えば、プレイヤーのHPをGameParameterとして受け取って、それを様々な音演出に使用することができるというとわかりやすいかと思います。
以下のようなマークがあるものはすべてそのパラメーターで変更することができます。
すごいですよね~ちなみこれはかなりごく一部です。様々なところにこのマークがあります!!それを見ながらワクワクしてくださいw

First we need to define GameParameter within Wwise.

Let's make it for the time being.

This time I tried to make Gameparameter called test001.

Min: 0 Max: 100 Default: 0

This is the feeling that I name it like pl_health and link it to the player's HP.

まずはWwise内でGameParameterを定義してあげる必要があります。
とりあえず作ってみましょう。

今回はtest001というGameparameterを作ってみました。
Min : 0 Max : 100 Default : 0

これが先ほどのpl_healthなどの命名をしてプレイヤーのHPに紐付けるなどする感じですね。

Let's apply this GameParameter to the sound.

Let's select the Audio of the hierarchy that you want to reflect in the Audio tab of ProjectExplorer.

Let's open the RTPC in it.

Here you can associate the one with the previous mark.

Below is tied to VoiceVolume.

In the case of the Float value of 100, it is 0 dB as it is

For a Float value of 0, it means -200 dB.

音にこのGameParameterを反映させてみましょう。
ProjectExplorerのAudioタブに入っている反映させたい階層のAudioを選択しましょう。
その中にあるRTPCを開いてみましょう。
ここで先ほどのマークがあるものを紐付けることができます。
以下はVoiceVolumeに紐付けました。
100のFloat値の場合は0dBでそのまま
0のFloat値の場合は-200dBということになります。

Let's incorporate this sound into Bank and write it out.

As for how to make Bank, you can see it when you see the Wwise document so there

Please contact me if there is someone who just wants you to write there anyway.

Please refer to here for the export method etc! It is!

http://www.azstoke.jp/posts/1918956?categoryIds=393218

From here it will be implemented in ue 4.

I will introduce a simple implementation.

The following image gets the same Actor after it is played by Event, and since the value of Float of RTPC set earlier is set to 50, it is set to -6 dB.

この音をBankに組み込んで書き出しましょう。
Bankの制作方法などはWwiseドキュメントみたらわかるのでそちらで
どうしてもそこも書いてほしいという方がいたらご連絡ください。
書き出し方法などはこちらを参考にしてください!!
http://www.azstoke.jp/posts/1918956?categoryIds=393218

ここからはue4での実装になります。
簡易な実装を紹介します。
以下の画像はEventで再生された後に同じActorを取得して先ほど設定したRTPCのFloatの値をValueを50に設定しているので設定的には-6dBになっています。

Setting this value to the value functions as GameParameter.

You better understand as a further use

GameParmaeter is to use as a switch.

There are many things that Switch can be in GameSyncs of the same Wwise, but Switch can not be done as GameParameter.

In addition, GameParameter can create Switch.

Well this is convenient.

If you do not know it would be a very troublesome thing to do ~.

Please try using it


このValue値に値をセットすればGameParameterとして機能します。

さらなる使用として理解しておいた方が良いのが
GameParmaeterはスイッチとして使うことです。
同じWwiseのGameSyncsにSwitchとありますがGameParameterにはできてSwitchにはできないことはたくさんあります。
さらにGameParameterはSwitchを作り出すことができます。
いやーこれは便利ですよ。
知らないとめっちゃめんどくさいことをしてた~という結果になったりします。

ぜひ使ってみてください~

P.S.

Recently I have stiff shoulders.

I am lazy thinking that I must exercise.

It is the stipulation of desk work.

People who are not stiff in desk work are amazing.

I think envy

最近肩こりやばいです。
運動しないとなーと思いつつ怠けてます。
デスクワークの定めですね。
デスクワークでも肩こりない人ってすごいですよね。

うらやましい

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