MYMEMO「マイメモ」UE4&Wwise Document「Bank」

こんばんわ~
MYMEMOの今回の記事は「BANK」です。
音の素材が入っている箱みたいなものでWwise中でこのBankを作ってファイルを入れます。
それを書き出すことでまとまったファイルとして書き出されます。
バス構成など共通のシステムが入っているバンクはInit.bnkファイルがあり、これは何か他のバンクを書き出した際に変更追加等がある場合は同時に勝手に書き出されます。
何か変なバンクがあるっと思ったらInitbankの可能性があります。
以下の画像はWwise上でファイルを登録するやり方です。
注意点はEventではなくフォルダを入れているということです。
個々のEventも追加することができますがそれをしてしまうと毎度バンクが登録されたことを覚える必要があるので編集がかかります。
抜けが起きる原因にもなるでしょう。そのためここはフォルダもしくはワークユニットを入れるようにするのが好ましいです。

Good evening

This article of MYMEMO is "BANK".

It is like a box containing the material of the sound and I make this Bank in Wwise and put in the file.

By exporting it, it is exported as a set file.

Banks that have a common system such as bus configuration have Init.bnk file, which is exported at will at the same time if there is change addition etc. when exporting something other bank.

There is a possibility of Initbank if you think of something weird banks.

The following image is a way to register files on Wwise.

The point of caution is that you put folders instead of Events.

You can also add individual events, but once you do it you need to remember that the bank has been registered, so it will be edited.

It will also cause missing. Therefore, it is preferable to insert a folder or work unit here.

今回は「Bank_Test」という名前のバンクを作りました。
UE4では以下の設定でバンクを作ることができますがあくまでこれは箱です。
UE4の生成したバンクとWwiseのバンクを紐付ける方法は名前が一致していることです。
UE4で作ったバンクに名前をつける際はWwiseでつけた名前を一致させましょう。

This time I made a bank named "Bank_Test".

In UE 4 you can create a bank with the following settings, but to the last it is a box.

The way of linking the bank generated by UE 4 and the bank of Wwise is that the names match.

When assigning a name to the bank created by UE4, let's match the name given in Wwise.

ビルドからGenerateSoundBanksという項目があるのでこれを押すことでGenarateできます。以前ご説明したおすすめの手軽な書き出しもあることを記載しておきます。
http://www.azstoke.jp/posts/1918956?categoryIds=393218

今回はデフォルトで用意された設定をご説明します。

Since there is an item called GenerateSoundBanks from the build, it can be genarated by pressing this. I will state that there are also handy exporting recommendations recommended earlier.

http://www.azstoke.jp/posts/1918956?categoryIds=393218

This time I will explain the setting prepared by default.

バンクのファイルを作ることで書き出しの項目にバンク名が出てきました。
以下がその状況です。

By creating a bank file, the bank name appeared in the export item.

Here is the situation.

バンクのロード・アンロードはゲーム上で様々な状況に合わせて行うのが開発規模が大きくなると起きるでしょう。
しかし状況によってはこのバンクは常にロードしてくれればそれでよい常駐のバンクがある場合もあるでしょう。そのときに便利なのがAutoLoadです。
UE4のバンクファイルをダブルクリックして開く以下の画像です。
このAutoLoadがチェック入っている場合は最初にロードすることになります。
ロードされては困るものはかならずチェックが外れていることを確認してください。

Bank loading / unloading will happen as the development scale gets bigger in various situations on the game.

But in some circumstances this bank will always have a resident bank that is good if you load it. AutoLoad is convenient at that time.

It is the following image which is opened by double clicking the bank file of UE4.

If this AutoLoad is checked, it will be loaded first.

Please make sure that checks are missing ones that are troubled by being loaded


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